Роль асистентів педагога в роботі інклюзивного класу є надзвичайно важливою
і полягає у наданні допомоги вчителю та дітям, в тому числі й дітям з
особливими потребами у навчанні. Асистенти педагога забезпечують:
1. Надання допомоги вчителям в організації, підтримці та впровадженні навчально-виховного процесу;
2. Моделювання додаткової позитивної ролі для учнів, належних і ефективних
міжособистісних комунікаційних навичок (вербальних, невербальних);
3. Моделювання безпечної практики роботи та реагування на непередбачені ситуації в міру їх виникнення;
4. Розширення навчальних можливостей для дітей;
5. Індивідуалізований підхід до навчання дітей та надання індивідуальної уваги окремим учням;
6. Управління поведінкою учнів, проведення спостережень відповідно до вимог вчителя;
7. Додатковий час для вчителя для планування, навчання та оцінки навчального процесу;
8. Більшу послідовність у процесі викладання;
9. Кращий моніторинг та оцінку прогресу у навчанні та розвитку дітей;
10. Моделювання організаційних навичок та підзвітності, дотримання основних правил та процедур, прийнятих у навчальному закладі.
Обов`язки асистентів педагога:
- Допомагати окремим учням у виконанні навчальних завдань, розроблених вчителем;
- Здійснювати нагляд за дітьми під час їх перебування в їдальні, на ігровому майданчику тощо;
- Надавати допомогу у здійсненні моніторингу прогресу дітей;
- Допомагати у роботі малих груп або індивідуально з окремими дітьми в той час, коли вчитель працює зі всією групою або іншими дітьми;
- Надавати допомогу у підготовці навчальних матеріалів;
- Допомагати у проведенні тестів, інших видів перевірочних робіт (підрахунок балів тощо);
- Допомагати вчителю у проведенні спостережень, здійсненні відповідних записів;
- Допомагати вчителю у вирішенні проблемних ситуацій та управлінні поведінко учнів у класі;
- Проведення інструкцій, розроблених вчителем;
- Співпраця з вчителем у процесі розроблення розкладу;
- Застосовувати та підтримувати стан обладнання в класі, включаючи проектор тощо.
Приклади модифікації навчальної програми вчителем
на основі рекомендацій асистента вчителя та інших професіоналів.
Асистент вчителя надав інформацію про те, що учневі важко даються завдання, які виконуються в класі. На основі спостережень асистента вчитель склав і провів кілька тестів, встановив проблему і так спланував види діяльності та вправи, щоб вони відповідали рівню розвитку та потребам цього учня. |
Приклад 3 |
- Планування навчальної програми, уроків тощо (лише допомагає).
- Звітування перед батьками чи опікунами, перед представниками керівних органів управління.
- Бути єдиною особою, відповідальною за навчальний процес у класі.
- Відбір навчальних матеріалів чи вибір методів навчання.
- Оцінювання роботи учня чи досягнутого прогресу.
- Оцінка роботи іншого персоналу.
- Проведення діагностики учнів.
- Виконувати лише роботу з «важкими» учнями протягом більшості часу.
- Нести повну відповідальність під час екскурсій.
-
Супроводжувати дітей в медичні заклади без належного дозволу на це з боку
адміністрації навчального закладу.
Немає коментарів:
Дописати коментар